15 af DKKs medlemshuse og deres gæster fik et kig bag kulisserne ved årets SmukFest ved et arrangement på festivalens åbningsdag den 8. august. Frivillighedskoordinator Maja Engberg-Sønderskov fortalte engageret om, hvordan SmukFest konstant udvikler frivillighedskulturen blandt de godt 13.000 frivillige, som hvert år arbejder med at skabe SmukFest-oplevelsen. Og i sit indlæg redegjorde Kommerciel chef Kasper Sandfeldt Bjergbæk for SmukFests sponsorstrategi og festivalens balance mellem “fest, forening og forretning”. De faglige indlæg blev efterfulgt af en guidet tur på festivalen, hvor DKKs medlemmer bl.a. fik indtryk af de logisitiske udfordringer, som store festivaler har. Dagens program bød naturligvis også på masser af musik med bl.a. Kim Larsen, Mø, Britney Spears, D:A:D, Aqua, Scarlet Pleasure og Benal.
Øvrige nyheder
Billetblind – stor fælles oplysningsindsats mod ulovligt billetsalg
Danske Koncert- og Kulturhuse (DKK) er en af de organisationer og individuelle aktører på koncertområdet, der med Kulturministeriet i front nu iværksætter en fælles oplysningskampagne med fokus på salget af falske billetter og det ulovlige videresalg af...
DKK i Montreal
DKKs medlemmer tager hvert år på studietur for at hente inspiration hos internationale kolleger og potentielle samarbejdspartnere. Hvert andet år går turen til et sted i Europa, hvert andet år længere væk. I 2018 var målet Montreal i Canada. Montreal er provinsen...
Forbrugerrådet Tænks indsats mod billetpirater giver resultater
Forbrugerrådet Tænk satte i april fokus på ViaGoGo og andre udenlandske secondary ticketing foretagenders ulovlige salg af billetter til koncert-, kultur- og sportsarrangementer i Danmark. Danske Koncert- og Kulturhuse (DKK) bakkede ligesom Dansk Live, de...